Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] pecet na powietrzu

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] pecet na powietrzu
From: " \(c\)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl>
Date: Sat, 19 Sep 2015 21:26:18 +0200
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w
news:mtk327$lgu$1@node2.news.atman.pl ...
:W dniu 2015-09-19 o 17:40, qwerty pisze:
:
: >> Na tej zasadzie można uznać że jest przewodnikiem.
: >> Nie tak dobrym jak złoto, miedź czy aluminium ale jednak skoro
: >> przewodzi to jest.  :-)
: >
: > (...)
: > Według twojego rozumowania powietrze też jest przewodnikiem:
: > https://www.youtube.com/watch?v=UF5EDV6T7es
:
: Raczej wedle twojego.
: Nie ja napisałem "H2O jest izolatorem (nie jest tak dobrym
: izolatorem jak powietrze", ja zastosowałem tylko tą metodę
: do stwierdzenia czegoś odwrotnego.  :-)
:

Nie strugaj za wszelką cenę głupszego, niż jesteś, no bo... po co? Hm, po
kompetentną wykładnię problemu to może by trzeba machnąć FUT na
pl.misc.elektronika  no ale pal licho, zrobię taką mało-kompetentną (może uniknę
przy tym większych kalafiorów).

Klasyczne przewodniki (jakimi są np. metale) gdy do uformowanego z nich kawałka
drutu przyłożymy całkiem nawet małe napięcie — zaczynają przewodzić prąd "bez
zająknięcia". Jego natężenie jest dane prawem Ohma, nauczanym już (chyba) w
podstawówce.

Natomiast izolatory mają (za zadanie) do takiego przepływu nie dopuścić, dlatego
materiały o zbyt dużej upływności — nie są w tej roli stosowane. Tym niemniej
istnienie owej upływności w danym materiale nie przesądza o tym, iżby nie można
go nazwać izolatorem właśnie.

Natomiast każdy w zasadzie izolator (zdaje się prócz próżni jedynie) cechuje
pewne "napięcie przebicia", liczone w jednostkach napięcia / na jednostkę
długości (np. V/cm). I po przekroczeniu jogo wartości mamy TRZASK! — i gwałtowny
przepływ, który może nawet i spowodować takie, czy inne uszkodzenie izolatora.
Dość "zabawnym" przykładem wrażliwego na to materiału był (dziś już zarzucony)
ebonit, który po takiej przygodzie — degradował się do jakiegoś-tam niby-żużlu,
zawierającego węgiel, który wszak jest całkiem niezłym przewodnikiem.

Woda destylowana, pozbawiona najmniejszych śladów elektrolitów — jest bez
wątpienia izolatorem, choć jakieś-tam "napięcie przebicia" wykazuje. No i
najdrobniejsze nawet domieszki, choćby i wchłoniętego z powietrza dwutlenku
węgla, powodują jakąś jej upływność. Jednak uzyskiwany prąd nie jest zgodny z
prawem Ohma, bowiem występuje "nasycenie", i po chwilowym wzroście natężenia,
wraz ze wzrostem napięcia — oporność wody wydaje się rosnąć: my podwyższamy
napięcie, a zaś natężenie pozostaje na poziomie niemal stałym. Do chwili
przekroczenia "napięcia przebicia" oczywiście, bo wtedy następuje wyładowanie, i
spora ilość wody zostaje zamieniona w parę.

Dlatego też nie upieraj się, że na zasadzie jakichś gierek słownych "można by"
ją zaliczyć do przewodników. Gdy nie ma w niej odpowiednich domieszek — to nie
można...

--

Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak