Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Jaki laptop (klaw. wyspowa, Linux)?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Jaki laptop (klaw. wyspowa, Linux)?
From: gof@somewhere.invalid (Gof)
Date: Wed, 9 Sep 2015 12:51:39 +0000 (UTC)
Hej,

Używam starego, dogorywającego laptopa FS Amilo Pro V3505 i zastanawiam się
nad zmianą laptopa na coś bardziej współczesnego. Chciałbym przeznaczyć na
niego ok. 2 tys. zł, jak będzie naprawdę super to maksymalnie 2.5 tys. Może
możecie coś doradzić?

To, co jest dla mnie ważne, to:

- pełna kompatybilność z Linuksem (laptop będzie używany z Debianem, więc
  najlepiej żeby był bez systemu, bo nie ma sensu płacić za Windowsa jak
  nie będę go używał)

- klawiatura wyspowa - ludzie tak na niej psy wieszają, a ja odkąd pierwszy
  raz użyłem klawiatury wyspowej, nie chcę już innej

- architektura 64-bitowa - dziś wszystkie już ją mają, ale to dla mnie też
  ważne

- matryca matowa

- kamera z przodu - nieważne jaka (jakość), ważna żeby była, ale jak inne
  warunki będą spełnione, to można olać kamerę

- rozdzielczośc większa, niż 1280x800 (tyle mam w Amilo i jest za mało, fajnie
  byłoby mieć 1400x1050 lub więcej)

- touchpad mniej więcej na środku (był jakiś laptop, który miał touchpada
  z lewej strony - wtf?), najlepiej Synaptics

- dysk bez znaczenia (mam swój SSD, który tam przełożę)

- grafika bez większych wymagań - jedynie taka, żeby odtwarzała filmy w
  wysokiej rozdzielczości (nie gram w gry, ale odtworzenie filmu z
  rejestratora samochodowego albo z telefonu w oryginalnej rozdzielczości
  na Amilo gwarantuje mi przycięcie kompa i skakanie filmu z komunikatem
  "your system is too slow to play this", zawsze muszę sobie najpierw
  przekodowywać)

- łatwość w dostępie do radiatora (wiadomo że wentylację trzeba czasami
  wyczyścić, a nie mam ochoty odkręcać pierdyliarda śrubek, żeby dostać się
  do radiatora)

- jakaś dobra, trwała marka (nie wiem jakie są najtrwalsze) - wolę laptopa
  słabszego, ale markowego, niż dobrego, który rozpadnie się po dwóch latach,
  jak FS; mam dobre doświadczenia z Dellami, ale nie zamykam się na inne firmy

- czas pracy na baterii bez znaczenia (95% czasu, jak nie więcej, używam
  laptopa na zasilaczu)

- możliwość podłączenia do TV - idealne byłoby HDMI albo DisplayPort, ale jak
  nie będzie albo będzie tylko VGA, to trudno - to po prostu miły dodatek

Laptop nie musi być najnowszy, ale najlepiej żeby był gdzieś do dostania
nieużywany.

Da się coś takiego znaleźć w tym budżecie?

--
"qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"