Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Win64bit czy 32bit (z drajwerem na RAM > 3GB)?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Win64bit czy 32bit (z drajwerem na RAM > 3GB)?
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Sat, 5 Sep 2015 15:02:33 +0200
Dnia Sat, 05 Sep 2015 13:20:20 +0200, Oje Ejo napisał(a):

> Jaki system w7 zainstalowac 64bitowy czy 32bitowy?
> Jasne, przy wiekszej pamieci RAM jedynie 64bitowy ja obsluzy.
> Ale sa ponoc jakies sterowniki zeby 32bitowy windows tez obsluzyl
> wieksza ilosc RAM (prosze o namiary).
>
> Pytanie chyba potrzebne bo:
>
> A) Wieksza niby wydajnosc systemu 64bitowego to zaledwie o pojedyncze %
>
> B) Wiekszosc popularnych aplikacji nie ma wersji 64bitowych (Firefox,
> Opera, OpenOffice, LibreOffice - i wiele wiele innych)
>
> C) Win64bitowy potrzebuje pamieciozernych bibliotek dla aplikacji
> [...]

Pierwsze podstawowe pytanie - ile masz RAM?
Drugie podstawowe pytanie - będziesz kiedyś rozszerzał poza granicę 4GB?

Podejrzewam, że na drugie pytanie odpowiedź będzie twierdząca. Wobec czego
ja bym się nie zastanawiał, tylko instalował wersję 64-bitową.

Co do aplikacji - nie wiem, jak z Operą czy OpenOffice, ale Firefox ma
64-bitowego klona o nazwie Waterfox.

Co do pracy pod x64 - odkąd przesiadłem się ładnych parę lat temu (komp
służbowy z 8GB ram) z XP na Vistę x64, tak już z Windows w wersji 32-bitowej
nie korzystam. Na starym laptopie (Dell D630 z 3GB ram) też się nie bawiłem
i postawiłem x64.

[ Bigamia, to znaczy o jedną kobietę za dużo. Monogamia tak samo.          ]
[                                                         (Rowan Atkinson) ]