Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Tragikomedia sprzetowa - Win10

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Tragikomedia sprzetowa - Win10
From: Waldek <mam@nie.dam>
Date: Wed, 19 Aug 2015 08:29:53 +0200
W roli głównej :
- TV Toshiba 23el933g  - 2x HDMI + CRT - Full HD
w pozostałych rolach  :
GT 240   &  Win XP
GTX 460 &  Win 10

Akcja ;)
Wspomniana Toshiba 23" pracowała sobie z GT 240 podłączona przez drugie HDMI
w trybie HD czyli 1920 x 1080 - pod Win XP  - sterownik monitor zgodny z pnp
(żaden dedykowany sterownik) i wszystko było cacy

I teraz pojawia się nowy komp - z GTX 460 ubrany w Windows 10 ....
Wspomniana Toshiba została  _wykryta_  przez Win 10 jako TV Toshiba
o rozdzielczości natywnej (zalecanej) - HD Ready czyli 1366 x758 - w trybie PC Żeby było śmieszniej, żadne magiczne zaklęcia tj, wymuszanie zmiany częstotliwości w sterowniku nVidia nie były ją w stanie zmusić aby przy rozdzielczości 1920
obraz nie wyglądał jak przysłowiowa kupa - przesunięty lub rozmyty :/

Przełom akcji ...
W akcie desperacji wygrzebałem stary kabel CRT i przejściówkę CRT - > DVI
podpiąłem do GTX-a i .... stał się CUD - w Windows 10 pojawiła się dla PC rozdziałka 1920
i obraz zaczął przypominać ten utrwalony wcześniej w pamięci ;)

Na marginesie - przekopałem chyba cały net i żadnych sterowników
(ogólnie dla Windows) do wspomnianego modelu TV się nie stwierdza
Wygląda na to, że chyba nie ma wyjścia i póki co, młoda będzie musiała wisieć na kablu CRT ...

Pozdrawiam

  • [PECET] Tragikomedia sprzetowa - Win10, Waldek <=