Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Jakie mocne AP

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Jakie mocne AP
From: Piotr Rezmer <konta@doman.pl>
Date: Mon, 3 Aug 2015 19:17:21 +0200
Dzień dobry,

Chciałbym zakończyć temat uruchomienia WiFi wokół domu. Na razie mam problem z poziomem sygnału. Obecnie jako AP działa RB951G. Problem w tym że ten model nie ma gniazd na anteny zewnętrzne. Stoi w szafie 19", co raczej nie ułatwia propagacji. Budynek jest drewniany, w ścianach zewnętrznych użyta jest paroizolacja dodatkowo pokryta folią aluminiową.

Na razie próbowałem poszerzyć zasięg uruchamiając inny AP (dokładniej TPLink WA501G z antenami zewnętrznymi). Jakież było moje zdziwienie gdy się okazało że ten AP daje jeszcze słabszy sygnał niż bardziej odległy RB951. TPLink ustawiłem pod oknem od wewnątrz, na zewnątrz już metr od ściany sygnału brak.

Czy możecie polecić jakieś dobre APki? Wiem, że niby moc jest ograniczona normą ale jak widać APek APkowi nie równy.
--
pozdrawiam
Piotr