Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Pytanie o pamięć

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Pytanie o pamięć
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Wed, 8 Jul 2015 06:57:32 +0200
Dnia Tue, 7 Jul 2015 07:18:44 +0200, pawLo napisał(a):

> Kurcze mam dell e4310, ale na stronie nie ma jakie pamieci obsługuje

Lista może nie być już aktualizowana - sprawdziłbym wobec tego w supporcie
(po prostu zwyczajnie ten support Della pytając), moduły jakiej maksymalnie
pojemności i przy jakim taktowaniu są obsługiwane. Przy czym z taktowaniem
może być łatwiej, jeżeli wstawisz moduł z dopuszczalnym wyższym do już
obecnego, o niższym. Przykładowo - kupisz DDR3-1600, a masz wstawionego
DDR3-1066 - szybszy zostanie ściągnięty taktowaniem do poziomu niższego.
Jeżeli się okaże, że maksymalnie są obsługiwane moduły 2GB, a wstawisz 4GB
sztukę - działać może (możliwe, że któryś upgrade BIOSu załatwiał temat),
ale nie musi.

Będzie trochę łatwiej, jak podasz, jaki tam siedzi procesor (do sprawdzenia
we właściwościach Mój komputer, z użyciem CPU-Z, HWiNFO i podobnych narzędzi
diagnostycznych). Bo z tego co widzę, to chipset tam jest QS57, a procesory
klasy i3, i5, i7. A w tej klasie CPU kontroler pamięci jest w samym
procesorze. Co nie znaczy, że chipset/BIOS nie narzuca jakichś ograniczeń.

[ Są dwa sposoby na zrozumienie kobiety: pierwszy nie działa, drugi nie    ]
[ istnieje.                                              (demotywatory.pl) ]