Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] widoczna połowa pamięci RAM

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] widoczna połowa pamięci RAM
From: " 666" <6@6.6>
Date: Fri, 31 Jul 2015 08:32:34 +0200
Mi do lapka pasowała dopiero czwarta czy piąta para pamięci 2 x 1GB (chyba ostatecznie Kingston okazał się zwycięzcą, ale nie chce mi się rozkręcać). Co ciekawe, parę lat wcześniej mozolnie dobierałem 2x 512MB i najlepiej się sprawowała pamięć Transcend 512MB, kupiłem więc o niemal identycznych parametrach Transcend 1GB i... wtopa, nie chodziła.
Oczywiście producent lapka (Panasonic) oferował pamięć firmową za cenę x5.
Innymi słowy: trzeba próbować
Producenci i dostawcy pamięci mają swoje tabele kompatybilności.

-----
"Krystek" <krystian@usunto.pl> wrote in message
Koniec końców metodą prób i błędów udało mi się dopasować posiadane moduły tak,
że pamięć była widoczna w całości.
Nie rozumiem jednak dlaczego dla niektórych była widoczna tylko połowa, jak uniknąć niespodzianek w przyszłości i na co zwracać uwagę w parametrach (laptopa?) i pamięci kupując te ostatnie?