Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Wentylator procesora x2 - nie reguluje prędkości

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Wentylator procesora x2 - nie reguluje prędkości
From: PiteR <email@fauszywy.pl>
Date: Mon, 13 Jul 2015 16:42:10 +0200
radekp@konto.pl pisze tak:

> I tu pytanie - czy tylko 4-pinowe wentyle potrafią regulować sobie
> prędkość, czy ten mój 3-pinowy też to powinien umieć?

Wentylatory nic nie wiedza o temperaturze więc nic sobie nie regulują.
Reguluje płyta. Jeśli płyta wystawia full obroty to wiatrak ma się
kręcić na full.

Płyta powiedzmy wystawia na złączu +5V i wiatrak jest na 5v to ma się
kręcić na 100%

Płyta wystawia na złączu +12v i wiatrak jest na 12v to ma się też
kręcić na 100%.

Albo masz niesprawny wiatrak albo wiatrak na złe napięcie albo płyta
mimo wszystko nie przyjeła do wiadomości, że masz podłączony wiatrak
3 pin.

--
Piter

Let me see your war face.