Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] wydajność SSD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] wydajność SSD
From: "jedrek" <jedrek@jedrek>
Date: Thu, 2 Jul 2015 16:50:11 +0200
"Robert Winkler"

3 Gb/s to maksymalnie 375 MB/s
tylko, że to maksymalny transfer danych między płytą główna
a elektroniką dysku.

Czy parametr ten dotyczy TYLKO jednego pracującego kanału SATA2? Czy wszystkie pracującego jednocześnie kanały są w stanie tyle osiągnąć niezależnie jeden od drugiego?
Nikt tego w specyfikacjach płyt nie podaje - przynajmniej ja nie znalazłem.
Czyli mamy 4 kanały SATA, do każdego kanału zapięty dysk.
I teraz czy każdy kanał ekstra gwarantuje max przepływność na poziomie 375MB/s? Z 1-szego kanału zapychamy dane na 2-kanał (przrzucamy coś z dysku 1 na dysk 2). W tym samym czasie z kanału 3 przepychamy dane na kanał 4 (odczyt z dysku 3 i zapis tego na dysk 4). Czy każdy kanał osiągnie wtedy te teoretyczne 375MB/s czy raczej te 375MB/s podzieli się na 2? 4? kanały. I uzyskamy teoretyczną przepływność na poziomie 93,75? 187,5MB/s? gdy wszystkie 4 kanały sata zapychamy?