Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] wieszający się memtest86+

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] wieszający się memtest86+
From: Marek Kozlowski <kozlowsmWYTNIJ@SMIECImini.Ipw.NIEedu.SPAMUJpl>
Date: Tue, 09 Jun 2015 10:53:44 +0200
:-)

Kupiłem nowa kostkę pamięci do laptopa i chciałem przetestować.
Uruchomiłem memtest86+ 5.01 - niestety, po losowym czasie (czasem po
kilku minutach, czasem dopiero 3-4 teście) się wiesza. Nie ma jednak błędów.
Zacząłem eksperymentować: tylko jedna (stara) kostka, tylko nowa, obie,
obie zamienione - zawsze się kończy zwisem po losowym (1min - 4godz.)
czasie. Nigdy nie zgłasza żadnych błędów. To samo, gdy uruchamiam z SMP
lub w trybie fail-safe. Nigdy nie miałem problemów z tym laptopem
(generalnie Linux i FreeBSD).

Uznać, że taka jego uroda? Co proponujecie do software'owego testowania
procesora? płyty? innych układów podejrzanych o stwarzanie problemów?

Nie mam możliwości przełożenia procesora (wlutowany w płytę C2D SL9400),
ani żadnych podzespołów - to dość mocno zintegrowany Think X200S.

Bateria jest nieoryginalna, ale nie kompletnie no-name - Miśku na
ogniwach CJ; raczej nie powinna dawać dużych skoków napięcia.

Z góry dziękuję,
pozdrawiam,
/m