Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Fotografika

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Fotografika
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Thu, 25 Jun 2015 23:35:06 +0200
Dnia Thu, 25 Jun 2015 10:26:06 +0200, Konspirator napisał(a):

> Panowie, chcę się zająć fotografiką i mam odłożone pieniądze na zakup
> odpowiedniego sprzętu, bo w tej chwili najlepsze co mam, to laptop
> Toshiba 17", no i mysz Logitech Anywhere MX. Klawisze też mam dobre (M$
> 7000, ale to chyba nie ma tu żadnego znaczenia).
> Chodzi mi dziś o monitor, tablet graficzny (i nową cyfrówkę, ale tu
> wiem, co kupić).
> Budżet ograniczony, całościowo do 5 k PLN, więc nie ma tu mowy o
> profesjonalnym sprzęcie z najwyższej półki.
> Ktoś coś? Tablet Wacom? Jakiś konkretny model?
> Ale generalnie pytam o monitor, bo na 17" się nie da pracować.

Jeżeli poziom amatorski i ograniczamy się do sRGB - zacząć można od EIZO
FlexScan EV2450, lub - jeżeli ktoś chce 27" i 2560×1440 - FlexScan EV2736W.
Jeżeli trochę wyższe zacięcie odnośnie precyzji odwzorowania barw -
sprzętowo kalibrowalne ColorEdge CS230 lub CS240.

Co do tabletu - myślę, że na początek nie ma co szaleć, ale fakt faktem - w
tym segmencie najpierw jest Wacom, a potem dłuuuuuuuuuugo nic. Na początek
wydaje mi się, że Intuos Pen & Touch będzie w sam raz.

[ Człowiek rodzi się z dwiema nieuleczalnymi chorobami: życiem, które      ]
[ kończy się śmiercią i nadzieją, że śmierć nie jest końcem.               ]
[                                                     (znalezione w necie) ]