Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] wydajność w komputerach tych co źle zagłosowali...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] wydajność w komputerach tych co źle zagłosowali...
From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Date: Fri, 19 Jun 2015 13:04:35 +0200
W dniu 2015-06-18 o 16:09, Poldek pisze:

Masz fakture, masz naklejke - czego chcesz wiecej?

Przypuszczam, że "więcej" to chciałby dostać jakiś nośnik dzięki któremu
będzie mógł użyć tego numeru z naklejki ;) I z tym może być największy
problem.

Ściągnie sobie z sieci i nagra na odpowiedni nośnik.
Nawet MS twierdził że tak wolno.

A jaka jest sytuacja na dziś?

Taka sama jak na wczoraj. Nasze prawo jedno a mikroszajs drugie.

Z tego co wiem, to MS przestał udostępniać na swoich serwerach obrazy
płyt instalacyjnych Windows oraz ostrzega, że zakup obudowy z
przyklejoną naklejką nie oznacza, że została zakupiona licencja na
system Windows.

Z tego co wiem to jedyne systemy jakie udostępniali to stare DOSy
i windowsy starsze niż 3.x.

Nie chodzi o system, który będzie być może zgodny z licencją, a może
piracki. Chodzi o legalny system zgodny z licencją producenta.

Dla naszego prawa licencją jest np. naklejka. Więc system po
zainstalowaniu będzie legalny nawet jeśli zassałeś go z
jakiejś warezowni.

Można oczywiście zakupić komputer z nalepką, oddzielnie wejść w
posiadanie nośnika instalacyjnego odpowiedniej wersji systemu zgodnej z
nalepką, zainstalować system i aktywować telefonicznie. Wtedy się okaże,
czy jest licencja, czy jej nie ma.

Wtedy się okaże czy mikroszajs uważa go za legalny.
Dla przypomnienia, to nie oni decydują co jest legalne w naszym
kraju.

Pozdrawiam