Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Komputer w skrzyni typu RACK 19 cali - czy to ma sens?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Komputer w skrzyni typu RACK 19 cali - czy to ma sens?
From: "BUNIEK" <mbuniek@interia.pl>
Date: Fri, 29 May 2015 12:09:11 +0200
Czy ekonomicznie uzasadnione jest rozważanie budowy komputera do domu w postaci Racka 19 cali? Wyobrażam sobie, że w schowku pod schodami byłoby "centrum", czyli komputer, może NAS, może router wifi z przeciągniętymi antenami gdzieś w inne miejsce. Czy w ogóle sprzęt domowy występuje w wersji Rack, czy należy od razu dać sobie spokój ze względu na ceny?

Obudowa RACK pod zwykle bebechy ATX kosztuje około 350 pln(nowa)/150pln(uzywka) 450mm głęboka. Szafa rack 600mm głębokości jakieś 400 -500. Routery rakowe tez są dostępne, zazwyczaj trochę droższe niż wersje "biurkowe"

Obecnie jestem w trakcie budowy takiego rozwiązania w domu, serwer domowy mam juz od wielu lat z VMware ESXI i na nim NAS`a (freenas) i inne usługi takie małe laboratorium IT :).

Buniek