Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jak sprzedać uszkodzone bateria do notebooka

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jak sprzedać uszkodzone bateria do notebooka
From: Jacek <krystian.mazurek@alektum.com>
Date: Thu, 28 May 2015 13:11:30 +0200
W dniu 2015-05-28 o 11:23, Marek Kozlowski pisze:
:-)

Wyjaśniam: mam dwa ThinkPady (T400 i X61), każdy kupiony z parą baterii:
lekką i pojemną. Nadmiarowo. Oba używane były tylko z jedna baterią z
pary, druga leżała na pawlaczu... zbyt długo. Prawdopodobnie doszło do
głębokiego rozładowania - po włożeniu notebooki nie chcą ich ładować,
zgłaszają jako naturalnie zużyte.

Obudowy oryginalne, elektronika sprawna, więc po wymianie ogniw na dobre
powinny być lepsze niż no-name z Chin.

Ja ich nie potrzebuję, więc chętnie odsprzedam firmie, która je
zregeneruje I ZAOFERUJE KLIENTOM JAKO REGENEROWANE. Boję się jednak, że
jakiś "Janusz biznesu" kupi je, porobi jakieś cuda-wianki z zamrażarką,
albo włoży g**niane ogniwa i wystawi je na Allegro jako "oryginalne nowe".
Pytanie: jak je zbyć aby zabezpieczyć się przed taką sytuacją?
Jeżeli to prawda, co piszesz, to bym chętnie kupił same ogniwa. Możesz dać je w obudowie, gdzie, jak już ktoś radził wyłamiesz jakiś element. Tylko chodzi mi o ogniwa wielkości 18650, bo mam parę urządzeń (np. nożyce ogrodnicze), które zasilam takimi ogniwami. Nowe ogniwo dobrej marki to ok 20 zł, a "Uitra FLre" można kupić za 5,50 zł, ale boję się , że mi się chałupa sfajczy.
Jacek