Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Wymiana CPU Athlon 64 3800+ -> Athlon X2 5200+

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Wymiana CPU Athlon 64 3800+ -> Athlon X2 5200+
From: Poldek <pugilares@interia.eu>
Date: Wed, 13 May 2015 22:35:45 +0200
Michal Lukasik wrote:
On 12/05/2015 17:58, Poldek wrote:

Co daje więcej GT610 w porównaniu do GT210 za te 30% droższe pieniądze?
Bo nic nie znalazłem, co by uzasadniało zapłacenie dodatkowych zł za
GT610.

I OK. Uważasz, że nie jest warta wydania trzech dych więcej... Po co
przepłacać?
Już pominę fakt, że różnice w cenach używek są praktycznie żadne.

 > Druga sprawa, być może ważniejsza, że GT210:
a. była realnie do kupienia w sklepie za rogiem, GT610 nie ma.

To jest "jakiś" argument.
Ja jednak kupuję tylko online bo dostaję dokładnie to czego chcę a nie
to co akurat mają w sklepie na półce. ;D

b. karta GT210 jest 0dB, czyli bez wiatraczka, ma mało odstający
radiator i krótki śledź w zestawie. GT610 jest do dostania gdzieś tam
wirtualnie w wersji silent, ale ma rozbudowany radiator, który nie
mieści się u mnie w budzie i nie ma w zestawie krótkiego śledzia.

Bullshit. Są do kupienia takie ze śledziem w komplecie. Ponadto nie wiem
czego nie możesz zmieścić? W tym Esprimo, do którego pytałeś o kartę,
jest mnóstwo miejsca na taką z wyższym radiatorem, pod warunkiem, że
wyciągniesz DVI-Card (która po raz jest zbędna, po dwa i tak musisz ją
wyjąć by zwolnić śledzia, bez względu czy ma niski czy też wysoki
radiator) - radiator idealnie mieści się w środku budy i
nie blokuje niczego poza slotem na wspomniany DVI-Card.

Mam jeszcze jeden taki komputer, będę kupował drugą kartę, czy jest sens
dopłacać do GT610 i czekać na nią?

To Twój wybór. Jeśli jesteś świadomy różnic i wiesz czego oczekujesz to
IMO jest prosty.

Więc tak...
Poczytałem, posprawdzałem tu i tam i moja wersja karty, czyli Gigabyte GT210 silent ver. 1.1 obsługuje DirectX 11.1. Czyli kwalifikuje się w razie czego do Windows 8, a pewnie i Windows 10. Nie ma lepszej karty low profile silent z małym radiatorem, niż ta karta. Są karty GT610 silent low profile, ale mają duże radiatory i u mnie taki radiator się nie mieści. Oczywiście wyciągnąłem tą przelotkę na DVI, która stała obok PCI express - inaczej nie da się zamontować karty. Obok PCIe jest u mnie coś, co musiałbym wymontować, żeby zmieścić taki radiator, a i tak nie wiadomo, czy nie haczyłby o inne elementy na płycie. Obudowa mała, dość ciasna (ale bez przesady). Kupowałem w sklepie obok, sprzedawca był całkiem obeznany i nie robił sztucznych problemów, więc najpierw dał mi kartę z dużym radiatorem, żebym mógł przymierzyć. Kupuję nieraz w internecie i to daleko, ale lokalny biznes należy wspierać i przy okazji podtrzymywać relacje ze społecznością lokalną.
Podsumowując: wygląda na to, że nie ma lepszej karty dla mnie.
Na razie jestem coraz bardziej zadowolony z tej karty:
1. absolutna cisza, brak wiatraczka;
2. karta mieści się w budzie bez dodatkowych kompromisów;
3. obsługuje DirectX 11.1 na przyszłość, a 11 na teraz;
4. nie przeciąża zasilacza, nie grzeje się;
5. Windows ogólnie stał się bardzo resposywny;
6. płynnie odtwarza 99% filmików HD na vimeo;

W sumie jestem bardzo zadowolony z tej karty. Windows jest super responsywny, wszystko mi się wyświetla jak należy. Na pierwszy rzut oka poprawiła się jakość obrazu na monitorze. Cena karty oczywiście mogłaby być niższa :-)