Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Blyszczacy druk z kolorowego lasera (LED)

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Blyszczacy druk z kolorowego lasera (LED)
From: " 666" <6@6.6>
Date: Sun, 10 May 2015 19:55:42 +0200
No nie przypuszczałem, że druk z laserówki (a właściwie LED-ówki, jeśli to
jakaś różnica) bedzie tak błyszczący.
Mat lasera cz.-b. to miód na serce i moje oczy.
W kolorowej LED-ówce mam niby ustawione, żeby "true black" drukował czarnym tonerem ( a nie mieszanką 3x100% CMY - co ciekawe dla PostScripta ta opcja "true black" jest wybrana domyślnie, a dla PCL trzeba było zaptaszkować w menu drukarki). Byc może czarny toner w kolorowej drukarce także jest błyszczący (żywica polimerowa), no porażka, przestaję lubić nową kolorową drukarkę :-(
Papier chyba nie robi różnicy, podawałem i papier Sigma i papier HP.

Poglądowo różnica jest taka jak pomiędzy matową, a błyszczącą matrycą monitora,
więć sami rozumiecie :-/
Błyszczący druk bardzo źle się czyta, jeżeli akurat kąt padania światła na kartkę papieru jest taki, że odbija w oczy (przykładowo czytacie naprzeciw okna), wrażenie prawie jak czytania papieru termicznego :-/

  • [PECET] Blyszczacy druk z kolorowego lasera (LED), 666 <=