Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Fujitsu - problem z dyskiem TOSHIBA

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Fujitsu - problem z dyskiem TOSHIBA
From: "P03" <paskuda@bandits.invalid.org>
Date: Thu, 9 Apr 2015 14:05:19 +0200

Użytkownik "MarkPunk" <markpunk@poczta.fm> napisał w wiadomości f591b286-9564-42dd-bc36-8c081857194e@googlegroups.com">news:f591b286-9564-42dd-bc36-8c081857194e@googlegroups.com...
sytuacja wygląda następująco

kupiłem sobie 2TB dysk TOSHIBA i podpiąłem go do komputera przejściówką USB-SATA

dysk został zobaczony założyłem na nim partycję 2TB i wgrałem około 500GB danych

ostatnio znalazłem czas by wyjąć z pod biurka komputer i wsadzić ten dysk do środka (komputer Fujitsu ESPRIMO P5730 midi tower)

i dysk zostaje wykryty ale widzi jedną małą około 100GB partycję typu RAW i resztę pustą

wyciągam - podpinam ponownie przez USB i widzi normalną partycję i dane, wpinam do SATA na płycie i znowu efekt do du...

chciałem sprawdzić jak dysk wykrywany jest w BIOS'ie ale tam nie widać jakichkolwiek ustawień dysków - a jestem przekonany że kiedyś były, czy w tych kompach można jakimś magicznym skrótem wywołać stronę konfiguracji dysków?

lub co zrobić by dysk został poprawnie zobaczony bo nie chciałbym utracić tych danych a chwilowo nie mam ich na co przerzucić by zrepartycjonować ten dysk

Zabrakło informacji o systemie operacyjnym 32 czy 64 bit i jaki.
Dyski powyżej 2 TB mają problemy w systemach operacyjnych od Microsoftu.
https://support.microsoft.com/en-us/kb/2581408
pomóc może dobry kontroler dysków z własnym biosem
i umożliwający botowanie (nie wszystkie umożliwiają)

--
P03