Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki sprzęt na mikroserwer?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki sprzęt na mikroserwer?
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Tue, 28 Apr 2015 19:39:30 +0200
Dnia Tue, 28 Apr 2015 18:55:19 +0200, ToMasz napisał(a):

> taki do którego jest dużo części. Taki którego procesor wydziela mało
> ciepła, potrafi zwolnić taktowanie) Ja chce zrobić router/serwer z lapka
> petntium4, 512ram 40 hdd. (ma urwane zawiasy w ekranie) Kiedyś chciałem
> go sprzedać za 150zł - nie było chętnych (więc masz już przykładową
> cene). więc zostawię sam kadłubek, podepne co trzeba i będzie hulał.
> jakby mu się wentylator załączał to go rozbiorę i zamontuję dodatkowy
> radiator, np w postaci blachy wielości urządzenia :)

Pentium 4 to - o ile dobrze kojarzę - słabe sterowanie taktowaniem miał.
Chyba, że laptopowe P4 pod tym względem się inaczej zachowywały względem
desktopowych.

Jeżeli to ma być energooszczędne, to ja nie wiem, czy nie lepsza by była
inwestycja w coś nowszego - jakieś dwurdzeniowe Pentium czy i3, ale na
obecnie majstrowanych rdzeniach. Dlaczego? Przykładowo - desktopowy Core 2
Duo E8400 (niekręcony) zwalnia nieobciążony do jakiego taktowania? 2 GHz
chyba (z tego co kojarzę) - nieobciążony miał FSB*6, obciążony - FSB*9.
Desktopowy, kręcony Core i5-4690K bez obciążenia schodzi do 800MHz.

[ Wan't to look like a winner? Hang around a loser.             (Garfiled) ]