Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Gigabyte GA-990FXA-UD5, GA-990FXA-UD3 i pamięci GoodRAM - pó

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Gigabyte GA-990FXA-UD5, GA-990FXA-UD3 i pamięci GoodRAM - pójdzie?
From: "maX" <averwywal@interia.pl>
Date: Tue, 17 Feb 2015 23:24:34 +0100

Użytkownik "jedrek" <jedrek@spamiak.2> napisał w wiadomości news:54e3150f$0$53912$b1db1813$b96576b3@news.astraweb.com...
Czy płyty AM3+ Gigabyte GA-990FXA-xx pracują dobrze z pamięciami DDR3 RAM
GoodRAM?

W 99% przypadkach tak.

Chodzi mi po prostu o pamięć, którą wstawiam i BIOS na automacie sobie ją
ustawia, nie kombinuję nic w ręcznej konfiguracji, nie podkręcam, po prostu
zapominam, że jest, bo ma być stabilna.

99% kombinacji płyta-pamięć będzie działać prawidłowo.

Bo jak czytam niektóre historie to jestem przerażony, że nie widzą się, że nie wstaje płyta, itd ;)

Lamerzy.

Gdybym był pracownikiem serwisu to bym sobie na próbę wziął worek pamięci i sam przetestował które gadają najlepiej z tymi płytami i nie robią problemów.

Nie ma takiej potrzeby. Na standardwoych częstotliwościach i timingach, jeśli nie podkręcasz, to niemal każda pamięć będzie działać dobrze.

A tak nabędzie człowiek RAM rozpakuje i nikt juz rozpakowanego nie przyjmie jako zwrot.

To kupujesz w takim sklepie, który w razie niekompatybilności wymieni na inne moduły lub zwróci kasę.

Zakładam, że ta pamięć przewidziania do taktowania 1866MHz nie będzie miała
problemu zejść z taktem do 1066MHz jaki jest przewidziany do starszych
procesorów AM3 z gatunku Athlon II X2 280?

Nie będzie problemu.

Bo jak piszą ludzie 1066MHz to max dla tej rodziny i wyższych taktów kontroler wbudowany w ten CPU nie obsługuje.

Na Athlonie X3 i płycie Gigabyte mam pamięci na AUTO w 1333 MHz, a bios zgłasza gotowość do pracy i na 1600.

Stąd też konieczność z automatu, że BIOS ustawić ją będzie chciał na 1066MHz.

Jak wyżej.

Przeczytałem też, że np. Kingston HyperX DDR3 niektórym sprawiał problemy.
Sam na starych płytach AM2 mam zwykły Kingstony i tam śmiga wszystko od lat bez zająknięcia na automacie. O tych HiperX ludzie nie mają dobrych opinii, że to są przekombinowane pamięci. Twierdzą, że prędzej Kingston nie wstanie niż GoodRam (?)

Goodram kosztuje tyle samo co Kingston, ale jest polski.