Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] RAID-1 a bezpieczeństwo danych kiedy pada serwer.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] RAID-1 a bezpieczeństwo danych kiedy pada serwer.
From: Irokez <no.email@wp.pl>
Date: Fri, 13 Feb 2015 22:20:38 +0100
Witam

Stawiamy sobie dyski w lustrze a zdycha sprzęt a nie dysk. I co wtedy?
Np. taki serwer IBM z kontrolerem ServeRaid M1015.
Jest pięknie, 3 dyski SAS, 2 z nich w lustrze, trzeci jako hot-spare. Wyrwałem 2 to zakrzyczał że się zepsuło. Wsadziłem jeden z powrotem to odbudował się a jak drugi to przywrócił spare.

A jak zdechnie płyta główna? Co wtedy? ktoś wie jak to jest w przypadku IBM?

Jeszcze z tym IBM nie przerabiałem wyciągania dysku bo nie mam drugiego dostępnego z SAS, ale w Dell PowerEdge (kontroler PERC) jak wyciągnąłem dysk aby przegrać dane to pustka.. zero czegokolwiek na dysku. Dane widoczne tylko jak go wsadzę spowrotem. Ja wiem, backup i te sprawy, ale backup się robi raz na tydzień a mirror po to jest aby był backup on-line.

--
Irokez