Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Nowe rozważania o starym pececie.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Nowe rozważania o starym pececie.
From: "JoteR" <usenet@interia.eu>
Date: Thu, 29 Jan 2015 22:22:57 +0100
"JDX" napisał:

Na moim P4 3,4 GHz z 4GiB RAM najnowszy OpenOffice
jak i archaiczny MS Office XP chodzą wystarczająco szybko.
Podobnie pamięciożerny Firefox.
Sprzęt tej klasy spokojnie wystarczy

Owszem, sam w laboratorium używam komputera na P4 2,8 GHz z 2 GB RAM i nie mam specjalnych zastrzeżeń co do wydajności w programach biurowych czy pomiarowych. Problem zaczyna się przy stronach www, zwłaszcza tych interaktywnych. Filtrowanie i sortowanie na stronach X-kom, Agito, Euro AGD czy Play może przyprawić o ciężką kurwicę, a o wyświetlaniu Google Maps w trybie satelity można zapomnieć. Tu dołożenie szybkiego dysku czy większej ilości pamięci da zysk symboliczny, bo ewidentnie wąskim gardłem jest archaiczny procesor i takaż architektura systemu. Stąd moja sceptyczna ocena co do tego, że nawet po władowaniu kilkuset zł w RAM i SDD będzie się na takim sprzęcie pracować - cytuję: "całkiem przyjemnie". Dopóki twórcy stron nie ochłoną trochę - nie będzie przyjemnie.

JoteR