Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Polećcie mysz.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Polećcie mysz.
From: " \(c\)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl>
Date: Sat, 17 Jan 2015 13:50:02 +0100
Użytkownik "astro" napisał w
news:m9ckgs$8fp$1@portraits.wsisiz.edu.pl ...
: JD wrote:
: >
: [...]
: > i żeby po roku _klik_lewym_klawiszem_nie_owocował_dwuklikiem_.

Kwestia "niezamawianego" 2-kliku była już tu onegdaj dyskutowana, ale
przypomnę: ponieważ za detekcję stanów mikrostyków odpowiada też i
oprogramowanie, odsiewające szumy (jak wtedy prostował BQB.: "stany
nieustalone"), to czasem może pomóc wymiana drivera, a zaś u mnie zadziałała
rotacja myszek: zamieniłem, i w drugim PC-cie sprawuje się O.K. — bez owego
2-kliku, który prześladował mnie, gdy była używana w pierwszym kompie!

:
: Mysz jest bardzo wygodna (...) Brakuje mi w niej jedynie dwoch
: dodatkowych przyciskow (wstecz - dalej).
:

Ale jeszcze przynajmniej [Esc] oraz [Return], ale... Ale mi się marzy gryzoń
z tyloma (co najmniej!) przyciskami, ile jest palców, i z takim softem,
który "czyta" wciśnięcia kombinacji wielu (nnno, do 5) klawiszy, podejmując,
2^n możliwych do zadysponowania akcji, gdzie "n" jest ilością przycisków...

Mam wprawdzie dżojstik o cechach nieco innych, ale też bardzo zachęcających.
Jako że obsługuje się to obiema ręklami, więc ma chyba nawet 15 klawiszy, a
każdemu można programowo przypisać kombinację kilku znaków, tzn. litera +
ewentualne: [alt] + [shift] + [ctrl]... Dla ręki prawej są 4 (spusty), oraz
"mikro-dżojestik" na szczycie, znany z telefonów komórkowych, obsługiwany
kciukiem, do przełączania lewo/prawo//dół/góra... No ale nie ma w całym owym
ustrojstwie tej myszowatej precyzji (w funkcji przesuwania kursora), no i
niestety, zajmuje on zbyt dużo miejsca — spora kobyła, więc stoi gdzieś w
rupieciarni, zakurzony, trochę szkoda... No ale ów Cyclone 3D nie ma już
chyba sterowników do nowszych wersji Windy...

A gdy to napisałem, to przypomniała mi się konstrukcja brajlowskiej maszyny
do pisania. Po prostu rewelacja! Jeśli ktoś zetknął się z tym alfabetem, to
wie, że litery w nim składają się z punktów, coś jakby to były bity. I
każdemu takiemu bitowi odpowiada dokładnie jeden klawisz w maszynie. Nie
pomnę już, ile maksymalnie jest możliwych punktów, ale przyjmijmy, że 10,
czyli tyle co palców. I owe 10 klawiszy wystarczy do wygenerowania 2^10
różnych znaków! Czyli więcej, niż ma nasz alfabet, licząc nawet z dużymi
literami, oraz znakami widocznymi w górnej części PC-towego klawisza, i
jeszcze jakimiś znakami specjalnymi. Idealne dla zminimalizowanych
komputerków przenośnych! Ciekawi mnie, czy się robi takie klawiatury
brajlowskie, wie ktoś coś o tym?

: --
: Pozdrawiam
: Radoslaw Ziomber
: www.astrofizyka.info
:

Też pozdrawiam kol. astronoma!   —   (c)RaSz

--

Socjalizm  —  to opium dla ludu!