Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] 3D

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] 3D
From: Pawel O'Pajak <opajak1@gazeta.pl>
Date: Sat, 17 Jan 2015 12:53:23 +0100
Powitanko,

Czy można rysunek takich wręg (armat) zeskanować, przenieść do programu
obsługującego drukarkę i następnie wydrukować w kali 1:1 w pożądanej
grubości i kształcie?

Mozna, pytanie tylko, czy masz dojscie do takiego skanera. Oczywiscie sa metody domowe, tylko obawiam sie, ze malo dokladne. W efekcie nalozenia bledow/dokladnosci skanera i drukarki gotowy emement moze mocno odbiegac od oczekiwanego.
Na temat skanerow sie nie wypowiem, natomiast co do drukarki:
Nie moze drukowac w powietrzu, czyli jest problem z elementami okraglymi. W przypadku malej lufy sa 2 rozwiazania: drukowanie w pionie, ale tu trzeba szybko chlodzic, inaczej kolejnie przejazdy glowicy (ze wzgledu na rozmiar dosyc czeste) beda deformowac element, albo uzycie materialu podporowego, co wymaga dwuglowicowej drukarki (tu tez sie nie wypowiem, bo co prawda mam drukarke dwuglowicowa, ale jeszcze nie drukowalem z 2 materialow) Domyslam sie, ze w modelarstwie dokladnosc jest kluczowa. Mi sie udaje zejsc do 0,3mm tolerancji przy glowicy 0,5mm i bez chlodzenia, z ABSu. Drukarke zlozylem niedawno, osiagniecie lepszych wynikow wymaga doswiadczenia (a jest mozliwe). Pocieszajaca wiadomosc jest taka, ze filamentow jest mnogosc niebywala, a co chwile dowiaduje sie o nowych. Sa wiec bez problemu dostepne filamenty imitujace drewno, z dodatkiem wluokien weglowych (rewelacyjne wydruki - super lekkie o idealnie gladkiej powierzchni), sa imitujace kamien, oczywiscie wszystkie kolory w tym przezroczyste, gumowe, tez przezroczyste.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: