Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Problemy z wentylatorem - speedfan//inne

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Problemy z wentylatorem - speedfan//inne
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Mon, 12 Jan 2015 20:35:56 +0100
Dnia Mon, 12 Jan 2015 14:58:24 +0100, peter napisał(a):

> Mam problemy z obrotami wentylatora procesora. Przy starcie komputer zgłasza
> error i po
> wejściu do UEFI  pokazuje 500 i niżej RPM, po chwili obroty nieco się
> zwiększają. Po
> akceptacji takich obrotów daje się uruchomić. Pod pełnym obciążeniem
> procesora temperatura
> jest w normie (55C - Core Temp).

Ja bym zaczął od ustawienia BIOS na Default i popatrzył czy coś się
zmieni.
Sprawdziłeś czy wirnik lekko chodzi?
A jak dasz inny wiatrak na próbę to co się dzieje?
TDP nieduże, tylko 84W. Zastanowiłbym się nad biernym chłodzeniem procka
i wyłączyłbym kontrolę obrotów (może płyta niedomagać i to niezła metoda
ratunku).
--
Jacek