Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] "Dyskowy" komunikat bios'a

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] "Dyskowy" komunikat bios'a
From: Universis <universis@wp.pl>
Date: Sat, 6 Dec 2014 11:40:01 -0800 (PST)
Laptop Toshiba Satelitte L 500. Dysk w nim SATA 300 GB. Gdy włączam Laptop do
pracy to bios daje mi następujący komunikat :

---------------------
SMART Failure Predicted on Hard Disk 1: Toshiba MK3263GSX-(S2)

WARNING: Immediately back-up your data and replace
your hard disk drive. A failure may be imminent.
Press F1 to Continue
----------------------

Skanowałem na "dokładnie" systemowym scandiskiem systemu win7, nie dało to
żadnych rezultatów poza tym że dowiedziałem się że na dysku nie ma żadnych bad
sectorów.  Następnego scanu dokonał program HDD Regenerator z opcją naprawy bad
sectorów - ale i on nie wykrył bad sectorów na dysku.
W biosie laptopa nie ma opcji włączanie/wyłączania SMART'a, w ogóle nie ma
opcji SMART wizualnie - jedyne co podejrzewam to "wszyty" w "binarkę" biosa
program SMART. Chciałbym się pozbyć jakoś tego komunikatu - najlepiej
"sprzętowo" bo na dysku mam 3 systemy operacyjne i chciałbym żeby każdy z nich
nie wyrzucał mi tych komunikatów przy starcie systemu, również przy następnych
instalacjach systemów Windows. Proszę o jakąś pomoc w temacie.