Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dysk 2TB na dane, priorytet to niska awaryjnosc

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dysk 2TB na dane, priorytet to niska awaryjnosc
From: "BUNIEK" <mbuniek@interia.pl>
Date: Thu, 20 Nov 2014 15:50:04 +0100
Samsung 2TB mi wlasnie padl, model HD204UI, bardzo fajny byl.
Jaki dysk warto dzis kupic, by miec w miare spokojna glowe o dane?
Obecnie WD RED mi zdycha, Seagate sa na forach miadzone krytyka.
Jest jaskios dysk 2TB, ktory warto kupic?

Mi ostatnio padł 2 TB Seagate ST2000DM001 poleciały dane z RAID 0 :) ale nie były krytyczne przeżyła cześć w Raid 1 z tego dysku bo była jeszcze na innym. I cos się krzyczy z Samsung 500GB tez w RAID 0 z 3 takich - ale bez strat w danych no i maja sporo przepracowane.

Co kupić ciężko stwierdzić, są dyski do serwerów gdzie ich awaryjność jest mniejsza ale kosztują krocie i są z interfejsem SAS (choć kontroler można kupić w dość rozsądnych cenach). W systemach firmowych gdzie utrata danych w przypadku padu dysku jest niedopuszczalna, standardem da macierze RAID najczęściej 1 lub 5 i 10 jak wymagana jest wydajność ewentualnie duże macierze ISCSI lub FC. W domu rozsądnym rozwiązaniem jest NAS, jeszcze jak umie robić raid`y w obrębie partycji to już super gdyż można z 2 x 2 TB zrobić 1 TB w RAID 1 (czyli bezpiecznie) i np. 3 TB w RAID 0 czyli szybko i sporo na dyskach z długa gwarancja (a pod jej koniec sprzedać dołożyć i kupić nowe z nowa gwarancją - te metodę właśnie Bedę wdrażał). Sam używam takiego NAS`a przy czym mam typowego peceta pracującego jako serwer z odpowiednim softem.

Buniek