Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Q6600 -> X3360?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Q6600 -> X3360?
From: Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl>
Date: Wed, 12 Nov 2014 09:47:08 +0100
 Witam.
 Płyta ASUS P5E, założony q6600 (ten z niższym TDP, 95W),
 rozważam podmianę.
 Akurat leżą na allegro:
- Q9400, supportowany
- XEON X3360, niesupportowany:
http://www.asus.com/pl/Motherboards/P5E/HelpDesk_CPU/
 Czy dedukcja że nie warto się pchać w XEONA jest prawidłowa,
choćby z powodu potencjalnych problemów ze wsparciem dla
procesora, czy jednak (ze względu na oglądane benchmarki)
nie (i warto zakładać), a przy okazji, czy QUADy mają
oddzielnie taktowany RAM?
(idzie mi o FSB - żeby nie wyszło że dobrze, ale jak chcę
wykorzystać zysk z zegara, to mam sobie kupić nowy szybszy
RAM, bo to już nie do tego komputera :))

 Wersji z "docinamiem" i przejściówką:
http://allegro.pl/xeon-x5460-quad-lga775-lepszy-qx9650-e5450-q6600-i4791226316.html
...nie rozważam (choć chipset podobno pasowny).

pozdrowienia, Gotfryd