Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki NAS + dyski dla laika?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki NAS + dyski dla laika?
From: suryga@gmail.com
Date: Sat, 18 Oct 2014 09:02:39 -0700 (PDT)
Do kupienia NAS-u zmobilizowało mnie ostatnia awaria laptopa.
Na szczęście okazało się że to "tylko" płyta główna.
Chciałem mieć NAS-a dwu dyskowe aby moje dane były bezpieczne.
Plan był schowam gdzieś go w szafie.
Typowe zalanie, uszkodzenie mechaniczne itd.
trudno mi sobie wyobrazić chociaż są możliwe.

Ale jedyna kwestia jak przychodzi mi do głowy nie daje mi spokoju.
To to  że jest non stop pod napięciem.
A więc spięcia, przepięcia, burze.
Efekt co z tego że mam dwa jak w tej samej sekundzie
oba dyski trafi- oba pod napięciem w tym samym pudełku.

Alternatywy:
Kupić NAS-a jednodyskowego + drugi w kieszeni
i kopiowanie danych przez USB?
Skończy się tak dysk USB będzie podpinany jak sobie przypomnę.
Czyli za późno.

Kopiowanie na CD/DVD problem jak wyżej
+ problem z odczytem po latach.

Kupić UPS-a, kolejny grat w domu,
żony buty i tak dość miejsca zajmują :)

Jak zrobić to domowym sposobem w
rozsądnym stosunku jakość/cena.
Gdy ma się ważne (dla mnie) dane.
Jak ugryź temat?

Jedno pytanie apropo chmury.
Ktoś w wątku wyżej napisał że podpięcie
NAS-a bezpośrednio do gniazdka to
tak jak trzymanie danych w "profesjonalnych" chmurach.
Rozumiem że jak Amazon ale Google mają chmurę to jest ona
bardziej podatna na atak ze względu na popularność.
Pytanie
Czy można "zhakować chmurę" o której wiem tylko ja?