Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] odłączanie dysku SATA

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] odłączanie dysku SATA
From: ST <jetex@wp.pl>
Date: Sat, 11 Oct 2014 01:02:20 +0200
szukam patentu na proste i skuteczne odłączanie dysku SATA...

mam w obudowie 4x5,25 - cd 2xkieszen i panel
czyli wszystko zajęte

dysk siedzi w obudowie komputera bo kieszenie zajęte

chciałbym mieć jakąś możliwość prostego odłączania dysku SATA z
komputera same odpięcie kabli nie wyjmowanie dysku

czy istnieje na to jakiś patent? czy wyłączenie w biosie to jest dobra
metoda?

W płytach Asrock np tej:
http://www.morele.net/plyta-glowna-asrock-z97-extreme4-z97-lga1150-pcx-dzw-glan-sata3-usb3-raid-ddr3-sli-crossfire-z97-extreme4-640920/
jest fajny patent na to, cytat:
"Technologia HDD Saver
W pobliżu portów SATA znajduje się dedykowane czteropinowe złącze HDD Saver. Po podłączeniu go do dysków twardych, możesz wyłączać i włączać swoje dyski twarde poprzez oprogramowanie, gdy tylko tego potrzebujesz. Technologia HDD Saver pozwala na ochronę prywatności, oszczędzanie energii i wydłużenie żywotności dysku twardego."

Mogę sobie włączać i wyłączać dyski bez zamykania systemu :)