Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: Jakie ch�odzenie pod Core i5-2500?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: Jakie ch³odzenie pod Core i5-2500?
From: "LP" <lespe@ummagumma.pl>
Date: Tue, 2 Sep 2014 20:46:56 +0200
U¿ytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:d0d117o04am1.154aufy9jvots$.dlg@40tude.net...
> Dnia Tue, 2 Sep 2014 17:29:28 +0200, LP napisa³(a):

> G... prawda. Do mocy 70W na procku i grafie biernie ch³odzonej ok. 20W
> (lub
> grafie on-board) wystarczy jeden wiatrak, ten w spodzie zasilacza. Jak
> jest
> automatycznie regulowany i masz dodatkowo dysk na zawieszeniu albo SSD to
> b³oga cisza...

Eeee, to  twoja g.. prawda. By³o ju¿ niedawno o tym pisane przy innej okazji
Fizyka ucha mówi, ¿e je¶li w obudowie pracuje kilka wiatraków, to s³yszymy
zawsze ten najg³o¶niejszy ( o tym pisa³ wy¿ej GAD Zombie ). Zatem
twierdzenie, ¿e jeden wiatrak pracuj±cy szybciej bêdzie cichszy od kilku
krêc±cych siê wolniej to mrzonka. I to jest w³a¶nie g... oszczêdno¶æ.

> Jakby dorobiæ tunel powietrzny miêdzy radiatorem procka a wlotem tego
> wiatraka w dnie zasilacza to zapewne rozwi±zanie by starczy³o nawet do
> 100W
> mocy procka.

Gdybym teraz projektowa³ swoje mieszkanie, zrobi³bym dodatkowy kana³ do
komina i zastosowa³ wentylacjê grawitacyjn± z regulowanymi (automatycznie)
przepustami, uszczelni³ obudowê, pod³±czy³  rur± z wylotem zasilacza
(obudowa musia³aby byæ starego typu, z zasilaczem na górze) i wtedy móg³bym
spokojnie wywaliæ wszystkie wentyle. Ale tak nie jest, wiêc u mnie krêci siê
7 wiatraków, ale poniewa¿ krêc± sie wolno, s± markowe i dobierane bardzo
starannie i d³ugo - podejrzewam, ¿e mam ciszej ni¿ ty, z tym swoim jednym :P

--
LPPL