Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] [OT] [NTG] pytanie o satelity fotograficzne [cross]

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] [OT] [NTG] pytanie o satelity fotograficzne [cross]
From: Pawel O'Pajak <opajak1@gazeta.pl>
Date: Tue, 26 Aug 2014 18:52:58 +0200
Powitanko,

Widziałeś zdjęcia satelitarne? Zaniebieszczenie jest minimalne.
Fluktuacje też nic tu nie dają.

Tak, i nawet wiem jak sie je uzyskuje w zaleznosci od zastosowania.
Zwykle sklada sie je z kilku "kolorow" (dlugosci fali), czesto dodaje
sie "warstwe" IR. Albo po prostu monochromatyczne.
Ogolnie kolorami takich zdjec nie ma co sie sugerowac, moga byc dowolne,
bardziej dowolne niz proste 3xCCD z kamer filmowych. Na zywo, mozna czasem poogladac w NASA TV przekaz z normalnej kamery i tam juz niebieskawo jest (choc to inny kat patrzenia i padania swiatla niz w poziomie na Ziemi)

Prawdziwym ograniczeniem jest zdolność rozdzielcza ukłądu optycznego
satelity. Z grubsza rozróznia dwa puynktu oddalone o
1.22*wysokosc_orbity*dlugość fali/średnica_obiektywu.

O, wlasnie tego wzoru mi brakowalo, by objasnic watkotworcy.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: