Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dla producentow sprzetu: sposob poprawienia zywotnosci bater

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dla producentow sprzetu: sposob poprawienia zywotnosci baterii...
From: "\(c\)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl>
Date: Tue, 19 Aug 2014 20:56:43 +0200
Użytkownik "m4rkiz" napisał w
news:ls0f87$kqb$1@dont-email.me...
: (...)
: z drugiej strony postep jest tak gwaltowny ze to
: nie brak baterii czy mozliwosci
: wymienienia ekranu powstrzymuje mnie przed powrotem
: do smartfona ktory ma  4-5 lat
:

Nowe telefony są w bezustannych promocjach oferowane przez wszystkich
operatorów sieci, więc sprzęt ten "starzeje się moralnie" - b. szybko! Z
laptopami jest trochę inaczej, bo wprawdzie użytkownik "wymagający" pozbywa
się dawniejszego modelu dość szybko, ale są też tacy, którzy chętnie go
łykną. A bateria jest jednym z elementów, który zawodzi najczęściej /
najszybciej...

Kol. Pszemol zarzucił mi, że wskazana przeze mnie (21 lipca 2014 22:45)
innowacja konstrukcyjna ---> patrz tu:
 - nie będzie korzystna dla "współcześnie montowanych" w laptopach baterii.
Ale zauważyć muszę, że jeśli ogniwa Li-jon mają taką cechę, iż "nie lubieją"
być ani do pełna ładowane, ani rozładowane do (nie całkiem przecież)
niskiego poziomu  -  to oczywiście mój pomysł do nich się nie nadaje. Ale
przecież Li-jon zaczęto używać, jako remedium na "chorobę" ogniw starszych
typów: efekt pamięciowy. Jeśli ogniwa Li-jon są od niego całkiem wolne, to
oczywiście ich dublowanie, tak jak w moim opisie  -  nie ma żadnego sensu,
ale... Ale może się okazać, że warto wrócić do ogniw starszych, których to
główną wadą  -  był właśnie efekt pamięciowy. Polega on na szybkim
zmniejszaniu się "pojemności użytecznej" na skutek niepełnych cykli na~  i
roz~ładowania. Wszak w przypadku laptopa takie niepełne cykle musiały
często-gęsto trapić baterie. Może więc opisany sposób pozwoli wydłużyć okres
dobrej kondycji starszych typów ogniw, na tyle, że będą się sprawować
lepiej, niż Li-jon, czy też polimerowe?