Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] przestali produkować dyskietki?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] przestali produkować dyskietki?
From: "\(c\)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl>
Date: Thu, 28 Aug 2014 20:26:19 +0200
Użytkownik "bartekltg" napisał w
news:ltlreq$i1v$1@node1.news.atman.pl...
:
: 720 to właśnie DD. 1.44 to HD.
:

Wasza mieć racyję...    ;)
Flopów już dawno nie miałem w ręku, choć dwie skrzynki zapisanych jeszcze
czekają na bolesną decyzję "wyrzucić". Oczywiście że 1,44 to HD, ale jakoś
mi to bardziej do "twardziela" się przykleiło, więc poplątałem. Natomiast
dla tych, co jeszcze są zmuszeni do żonglowania formatami gęstości,
podpowiem, że niezwykle pomocny program, do formatowania na nietypowe
pojemności / standardy - nazywał się (jeśli czegoś nie pokręciłem) albo
"smartdrv", albo SmartDrive czy też "Smart drive". A może "Smart Disck"?
Przy czym jeden z wymienionych jest zapewne do czegoś całkiem innego,
mianowicie przyspieszania odczytu z HDD, za pomocą "inteligentnego
wyprzedzania żądania dostępu" - ale już nie pomnę, który jest który.
Wszystkie one są z epoki DOSa łupanego, no ale zazwyczaj da się je odpalić.