Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Jaki zestaw dla grafika

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Jaki zestaw dla grafika
From: ST <jetex@wp.pl>
Date: Sat, 09 Aug 2014 15:46:41 +0200
Witam
Czy mógłby ktoś polecić aktualnie dostępny i sprawdzony zestaw:
- cicha duża obudowa z miejscem na 5-7 dysków i łatwym dostępem do nich.
- płyta główna
- procesor - i5, i7? słyszałem też że warto wziąć pod uwagę xeony do takich zastosowań bo trochę tańsze)
- pamięć 8GB (tnąc koszty może na początek wystarczy?)
- zasilacz,
- karta graficzna - w gry nie gram ale podobno te lepsze wspomagają niektóre programy np. photoshopa
- dysk ssd 250GB na system

Komputer ma służyć do pracy w win8 z dużej ilości rawami w adobe lightroom, photoshop, corel, oraz do montażu filmów w sony vegas, czasem do zabawy z instrumentami vst i cubase

Teraz mam 7 letniego składaka za którego dałem ok. 3tys. i da się jeszcze na nim pracować - najbardziej dławi się przy rawch w lightroomie i montażu oraz renderingu filmów HD w sony vegas.

Mam dużo innych wydatków i nie mogę teraz za dużo inwestować w kompa ale czy za podobną kwotę ok 3tys. coś sensownego złożę co mi ułatwi pracę?