Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] HDD Regenerator + 3TB Dysk

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] HDD Regenerator + 3TB Dysk
From: rs <no.address@no.spam.info>
Date: Fri, 01 Aug 2014 20:57:22 -0400
On 8/1/2014 7:25 PM, rs wrote:
zobacz testdiskiem czy da radę przywrócić partycje

dzięki za odpowiedź. po kolejnym restarcie system zalecił przelecenie
dysku chkdsk. mielił nim pół dnia. ciary mi po grzbiecie chodzili jak
widziałem co z nim robił, ale okazało się, że dane z kart z kamery, na
których mi najbardziej zalezalo, przeżyły prawie bez żadnego uszczerbku.
natomiast mam inne pytanie. dysk nie jest widoczny na kontrolerze eSATA
na płycie głównej, do którego był zazwyczaj podłączony i działał mimo,
ze w dysk managerze byl widoczny jak 700GB. teraz jednak jest widoczny
jako 700GB ale RAW i zalecane jest jego zinicjalizowanie oraz sugestia
konwersji do GPT. kiedy podłączam go do karty eSATA na PCI. cala
pojemność dysku jest widoczna. pytanie, czy można dysk z danymi
skonwertować do dysku dynamicznego bez utraty danych? <rs>

jeszcze jedno. większość katalogów na tym dysku jest obecnie dostępna wyłącznie dla administratora. oczywiście mogę za każdym razem naciskać "jako administrator" albo uruchomić np. TC jako administrator, ale chciałbym wiedzieć dlaczego tak jest i jak to zmienić dla całego dysku. oczywiście użytkownicy, tego komputera maja pełny dostęp do dysku i wszystkich katalogów, tak to przynajmniej wygląda we właściwościach. <rs>