Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] jaki SSD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] jaki SSD
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Wed, 30 Jul 2014 13:12:46 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 30 Jul 2014 11:21:24 +0100
 doszła do mnie wiadomość  <lrah02$4en$1@dont-email.me>
 od 2late <deadlog_FILTR_@wp.pl>  :

>No wlasnie, a propos legend.
>Powylaczalem hibernacje, defragnmentacje i co tam jeszcze radza dla SSD
>ale z checia bym wlaczyl usluge indexowania.
>Jak bardzo jest to szkodliwe dla SSD?
>Jest sens sie bac czy roznica zywotnosci wyniesie miesiac?

Co do hibernacji, licząc 1000 hibernacji w systemie z 8GiB pamięci,
dostajesz sumarycznie mniej niż 8TiB fizycznie zapisanych danych, dla
dysku, który ma żywotność 36 TBW jest to w granicach 20% zużycia.
Nowsze dyski mają conajmniej 72 TBW, a w praktyce znacznie więcej.
Moim zdaniem nie ma się czym specjalnie przejmować, prawdopodobnie
zanim wykończysz dysk hibernacjami, to wyrwiesz zawiasy w laptopie.