Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Lenovo i problem z whitelist

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Lenovo i problem z whitelist
From: "m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com>
Date: Thu, 10 Jul 2014 21:52:04 +0100
"Jaskiniowiec" <jaskinia@jura> wrote in message news:op.xiq6hml4597snu@twist...
Tu też nie byłoby problemu, gdyby nie wątpliwość, czy aby na pewno każda brandowana przez Lenovo karta zadziała, czy też może każdy model np. laptopa ma swoją whitelistę na której znajdują się określone modele kart? Czy każda karta "made by" Lenovo nada się, czy też może do mojego modelu pasują dwie karty i żadna inna, nawet działająca w innym modelu Lenovo u mnie nie zadziała? Inaczej: wystarczy włożyć kartę zgłaszającą się "wyprodukował mnie Lenovo", czy dodatkowo musi to być model, który jest na liście w BIOS danego laptopa?

tak, musi to byc model karty ktory zglasza pci id zapisane we white liscie biosu

white liste mozna zdjac, chociaz bywaja z nia pewne problemy - do
teraz mam kilka kart wwan ktore nie chca mi sie uruchomic w t410 z
teoretycznie wylaczonym whitelistowaniem wifi i wwan

http://forums.mydigitallife.info/threads/5866-LENOVO-%28IBM%29-Bioses-especially-Thinkpad/page652

bezpieczniejsza metoda to podobno przerobka karty zeby zglosila sie
tak jak laptop tego oczekuje (ale o szczegolach nic nie wiem), do tego
dochodzi jednak albo wbijanie sterownikow na sile, albo ich modyfikacja

plus oczywiscie mozna wyrazic niezadowolenie

https://www.change.org/petitions/lenovo-release-an-unencumbered-version-of-the-bios

--
http://db.org.pl/