Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Czy da się uruchomić 64-bitowy Ubuntu na Virtualboxie?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Czy da się uruchomić 64-bitowy Ubuntu na Virtualboxie?
From: "Piotr B. [pb2004]" <p_borkowski@nospamgazeta.pl>
Date: 27 Jul 2014 19:00:03 GMT
Borneq <borneq@antyspam.hidden.pl> wrote:

> Ale problem jest w tym, że nie można utworzyć maszyny wirtualnej, bo nie
> ma liście wyboru 64-bitowego Linuxa. Gdy wybiorę 32-bitowego i chcę
> zainstalować na nim 64-bitowego to nic dziwnego że będzie błąd, ale
> dlaczego VirtualBox nawet nie dopuszcza do 64-bitowego?

To nie ma znaczenia jaka jest maszyna wirtualna. Chcę sprawdzić czy jest
włączone Vt-x/AMD-V oraz Nested Paging. VBox.log takiej maszyny po
uruchomieniu pokaże jaki typ wirtualizacji jest wykorzystywany. Pokazuje
to także np. jedna z ikon na pasku statusu okna maszyny wirtualnej.
Objawy wskazują że programowy i dlatego nie działa system 64-bit.

--
Piotr Borkowski