Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Zapis z karty SD na pendrajwa USB, a zapis z pendrajwa USB na ka

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Zapis z karty SD na pendrajwa USB, a zapis z pendrajwa USB na kartę SD.
From: " 666" <j.666@gazeta.pl>
Date: Tue, 10 Jun 2014 17:33:32 +0200
Nie do końca rozumiem, dlaczego przenosząc lub kopiując pliki z karty SDHC wsadzonej w czytnik laptopa na pendrajwa USB mam szybkość do około 6 MB/s, a z pendrajwa wsadzonego w USB na kartę SDHC włożoną w czytnik tylko 1,5-2 MB/s (mowa o sporych plikach multimedialnych po 0,5-2 GB, nie o drobnicy która zwalnia na wszystkim). Na zdrowy rozum zapis na karcie wsadzonej w czytnik powinien być szybszy, bo czytnik jest podpięty pod magistralę PCI (PCI bus) przez mostek PCI (Intel 82801 PCI Bridge), co na mój rozum powinno byc szybsze a w kazdym razie nie wolniejsze od kontrolera USB 2.0
Karta niby z nieco szybszych (ale nie najszybsza).
Nie wiem, co jest wąskim gardłem przy zapisie na kartę: karta SDHC, czy zintegrowany z notebookiem czytnik karty?