Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Starsza płyta i kłopoty z pamięcią

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Starsza płyta i kłopoty z pamięcią
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Sun, 1 Jun 2014 12:11:45 +0200
Dnia Sun, 01 Jun 2014 11:33:15 +0200, PeJot napisał(a):

> Pewnie trzeba by się podlutować z tyłu płyty, a to oznacza jej całkowity
> demontaż. Trochę mi się odechciewa.
Nie, popatrz na sloty pamięci - wzdłuż slotu są małe konstrukcyjne dziurki
przy każdej lamelce, wtykasz tam drucik okręcony o mackę.

> Inaczej: zakładając, że faktycznie
> to napięcie DDR2 jest zaniżone, o ile bezpiecznie mogę je podnieść ?
Na 100% ci nie powiem, ale o 0,1 czy 0,2 V nie bałbym się podnieść. IMO
decyduje temparatura przy stresie, macaj kosci :)

> 2ga sprawa: czy BSODy, generowane przez RAM, są bardzo destrukcyjne dla W7 ?
Też nie powiem, raczej nie są. Byłyby gdyby dochodziło do zapisywania ich w
jakimś pliku konfiguracyjnym OS-a. A IMO one są "tylko do odczytu" z wyj.
rejestru. A co w rejestrze się skitra zawsze można naprawić. Miej zawsze
dobrą kopię :)

--
Jacek