Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] HYBRYDA - po co?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] HYBRYDA - po co?
From: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf@media-lab.com.pl>
Date: Tue, 10 Jun 2014 10:27:12 +0000 (UTC)
Dnia 10.06.2014 pueblo <nomail@nomail.pl> napisał/a:
> [...]
> slrnlpddj1.mrv.write-only-with-spf@dns.media-lab.com.pl">news:slrnlpddj1.mrv.write-only-with-spf@dns.media-lab.com.pl

> No właśnie - to ja się pytam. Załóżmy że jest PC z HDD i odpowiednią
> ilością RAM - odpowiednią, tj. taką, że user w swoich konkretnych
> zastosowaniach nie odczuwa jej braku.
> I teraz raz dodajemy do tego systemu dodatkowe 8GB RAM, a potem zamiast
> dodatkowego RAMU taki dysk SSHD, który ma 8GB SSD (przenosimy system na
> nowy dysk)
> Która modyfikacja w większym stopniu poprawi komfort i wydajność pracy
> tego samego usera? Wydaje się, że druga.

Czy pod pojęcie komfort podchodzi cisza, brak wibracji, dłuższa praca na
1 ładowaniu, energooszczędność - pomoże RAM i normalny SSD.

> A w przypadku, jeśli jednak brakuje w systemie 1-2 GB RAM, to pytanie
> analogicznie jw. - gdzie będzie większy benefit?

RAM w obu przypadkach poprawi. Nie ma czegoś takiego jak wystarczająca
ilość RAM dla usera :) system zajmie całą pamięć na bufory dyskowe.
Gdy normalnie używasz komputera, a nie restartujesz codziennie, to
wszystko co potrzebne masz przy dużej ilości pamięci w RAM.