Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Zlamanie hasla bios :)

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Zlamanie hasla bios :)
From: ikov <ikov1@t-l-e-n.pl>
Date: Mon, 26 May 2014 11:38:24 +0200
Takie, że w laptopach wyjęcie baterii nie resetuje hasła biosu.

IBM w ThinPadach "resetował" hasło przez wymianę płyty głównej.
Jak tam teraz to wygląda we współczesnych sprzętach?

Mam poleasinowego T60, który miał hasło do pełnego dostępu do biosa, ale w używaniu nie przeszkadzało. Czyściłem lapka wewnątrz, niechcący rozłączyłem baterię i od tego czasu każde włączenie to trzy próby na wpisanie hasła. Tego nie znałem, sprzedawca z allegro też nie był w stanie skontaktować się ze swoim dostawcą. Słowem DUPA, laptop jako deska do krojenia. W internecie znalazłem stronkę gościa, którzy rzekomo potrafi to zrobić. Wysyłać lapka nie chciałem, a że tylko 50km ode mnie, więc wsiadłem w samochód, w domu u tego gościa spiłem kawę, a on w międzyczasie (ale w innym pomieszczeniu) coś pogrzebał i po pół godziny oddal laptopa bez hasła, BIOS całkowicie odblokowany (dał się nawet później zaktualizować) a ja wyszedłem lżejszy o stówkę. Prawdopodobnie podczepił się jakoś pod odpowiednią kość na płycie, sczytał i zdekodował hasło, potem je usunął - w środku nie ma żadnych śladów ingerencji. W każdym razie - dobra robota za dobre pieniądze.