Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Boot z BIOS

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Boot z BIOS
From: "\(c\)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl>
Date: Sun, 11 May 2014 21:06:29 +0200
Użytkownik "xantiros" napisał w
news:lkiadd$9sb$1@node1.news.atman.pl...
: W dniu 2014-05-09 11:49, Waldek pisze:
: >
: >> Ogólnie jakoś słabo rozumiem co chcesz osiągnąć :)
: >
:
: Cel takiego rozwiązania: np: uniemożliwienie dostępu do nie swoich
: plików z innego systemu np: z livecd

No to chyba warto by też pomyśleć o szyfrowaniu dysku? No bo przecież ktoś
może go po prostu wyjąć z komputera, i do wszystkiego ma już dostęp...

:
: > Zwykle w bios jest mozliwosc wymuszenia hasla dla user & admin
: > (...)
: > - zahaslowanie admin tylko do wejscia w config bios (konieczne)
: >
: > "Polityka" wymaga aby stacja startowala tylko z wewnetrznego HD
: > co mozna wymusic w BIOS blokujac inne napedy, jednak podczas startu
biosa
: > jest mozliwosc wywołania menu bootowania gdzie mozna wybrac chocby USB

Nie zawsze! Ja mam np. problem całkiem... odwrotny: mój BIOS nie ma wcale
boot menu, a jest mi to pilnie potrzebne. Płyta główna od Gigabyte, typ
GA-8I848P-G (dość już leciwa, przyznaję). Czy ktoś zna na to lekarstwo?

Wydaje mi się, że możliwość zablokowania owego menu (w maszynach, które to
oferują) wymagałaby:
albo 1) - ingerencji w samą konstrukcję BIOSU (bo może nie wystarczyć
dłubanie w jego "ustawieniach"),
albo 2) - czasami jest to zawartość jakiegoś pliku systemowego na dysku.
Niestety, jeśli możesz go zmienić Ty, to tak samo potencjalny szpieg...

: >
: > Chodzi o mozliwosc zablokowania wywolania tegoz menu.
: >

 Wymiana BIOS-u, albo płyta główna od Gigabyte...