Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] 4th Generation IntelR CoreT Processors Are Here

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] 4th Generation IntelR CoreT Processors Are Here
From: "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
Date: Fri, 18 Apr 2014 07:32:21 -0500
Gdy Intel mówi o 4-tej generacji "Core" procesorów:
http://www.intel.com/content/www/us/en/processors/core/4th-gen-core-processor-family.html
to jak oni właściwie liczą te swoje "generacje"?

Które procesory były w takim razie 1-szej generacji?
Chodzi może o ich Pentium D? Czy nazywało się je "Core"?
Nie pamiętam aby się używało nazwy "Core" do Pentium 4 lub D.

Tak sobie myślę teraz, że w 2007 (chyba?) kupiłem sobie
peceta z prockiem E4500, to był Intel Core 2, czyli to będzie
druga generacja?

Wychodzi mi z tego, że 3-cia generacja to pierwsze rdzenie
i3/i5/i7 z lat 2008-2010 (Nehalem i Sandy Bridge) więc
4-ta generacja będą więc te najnowsze i3/i5/i7 z zeszłego roku,
czyli architektura Haswell - dobrze kombinuję? :-)