Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jak oszczedzac akumulatory w UPS-ach?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jak oszczedzac akumulatory w UPS-ach?
From: Irokez <no.email@wp.pl>
Date: Mon, 07 Apr 2014 21:58:24 +0200
W dniu 2014-02-01 20:33, Irokez pisze:

Ja to się zdziwiłem, zerwałem wczoraj z nowego APC RBC2 lepkę a pod spodem "Kung Long Batteries WP7.2-12 made in Vietnam"
Co to?

w APC Smart SUA1500 padły oryginalne baterie APC RBC7 po 1,5 roku.
We wszystkich trzech przypadkach rozszczelniły się oba akumulatory na minusowej (czarnej) klemie, w wyniku czego rozpuściło do konsystencji plasteliny z jednej strony bezpieczniki łączące oba ogniwa, z drugiej dużo mniej ale zżarło przyłącze. Wszystkie akumulatory wymienione w tym samym czasie, kupione w tym samym czasie u jednego dużego dostawcy na rynek IT, trzy identyczne modele UPS w podobnej konfiguracji obciążenia, każdy w swojej klimatyzowanej szafie Rittala.
Czy jest sens płacić więc ponad 400zł za oryginały?
(...)

Dziś wymieniłem po 20 miesiącach kolejny pakiet RBC7 w kolejnej z pięciu szaf. Spuchły i trzymały pojedyncze sekundy.
Nie rozszczelniły się tym razem.
Po rozcięciu pokazało się że są to akumulatory znanej wszystkim firmy"Kung Long Batteries WP18-12" Wszedłem do naszego dostawcy i widzę ponad 700zł brutto za RBC7. Podziękował, nie dam się już nabrać na "oryginalne lepsze". Zamawiam w sklepie internetowym CSB GP12170 po 150zł/szt oraz trochę taśmy dwustronnie klejącej piankowej. Osprzęt zdemontowałem ze starego.

Pozdrawiam

--
Irokez

  • Re: [PECET] Jak oszczedzac akumulatory w UPS-ach?, Irokez <=