Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Domowy NAS z laptopa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Domowy NAS z laptopa
From: 2late <deadlog_FILTR_@wp.pl>
Date: Wed, 19 Mar 2014 18:57:43 +0000
On 19/03/2014 09:04, RadoslawF wrote:

Na ile dni podłączałeś ten dysk ?

W swoim czasie byl caly czas podlaczony bo jedyny dysk wewnetrzny mial
tylko 120GM. A czemu pytasz?
Zapomnialem dodac ze ten laptop zawsze byl jak komp stacjonarny,
wiecznie na biurku.

Bo jest naprawdę kolosalna różnica między pracą jako NAS czyli 24h/d
a udawaniem stacjonarki przez kilka godzin dziennie.

No tak ale nie rozmawiamy o NAS produkcyjnym tylko o domowym.
W tej chwili mam tani NAS (Zyxel) ktory "pracuje" 24/7 i ten sam dysk do
niego podlaczony jako zewnetrzny i jedyne co ten dysk robi to jest
podlaczany. Czasem jakis backaup przyjmie albo inne wielkie pliki video.
Po czesci dlatego, ze mam za duzo przestrzeni dyskowej. ;)

Znajomy tak się bawił bo było tanio i praktycznie beznakładowo.
Tyle że sam widziałem jak po próbie wejścia na dysk stwierdził:
"znowu znikną" i poszedł zresetować połączenie oraz samego NASa.
Stwierdziłem że skoro musi to ręcznie obsługiwać to równie dobrze
może ten dysk do komputera sobie podpinać i oszczędzić na NASie.
W domu czy nie zestaw ma pracować bez obsługowo a nie ganiać
właściciela do wyciągania wtyczek.

OK.
Akurat wypowiadam sie na temat mozliwosci podlaczenia dysku do laptopa. NAS mam tani ale prawdziwy, Zyxel, akurat do domu wystarczy. I nie wiem czy by mi sie chcialo bawic z laptopami jako NAS, pewnie zalezy od zasobnosci portfela albo moze z nudow. Fakt ze nie mam co zrobic teraz z laptopem a i NASa bym kupil nowego, gdyby ktos ode mnie odkupil starego. ;)

Pozdrawiam