Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Kompleksowe zaopatrzenie w sterowniki

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Kompleksowe zaopatrzenie w sterowniki
From: "\(c\)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl>
Date: Sat, 1 Mar 2014 19:41:22 +0100
Jest kilka (co najmniej) witryn, które robią to rzeczywiście całościowo.
Wpierw skanują odpowiednie składniki komputera, później sprawdzają, czy
zainstalowane drivery są "up to date", porównując ich wersje z tymi, które
mają na składzie, po czym, w razie potrzeby - proponują ich ściągnięcie.
Bardzo to wygodne, szczególnie wtedy, gdy się składa PC-ta samodzielnie, z
tego, co ktoś nam podrzucił bez niezbędnej odrobiny softu...

Całkiem niedawno (nie wiem czemu dopiero teraz) natknąłem się na takie
witryny - niestety za ich pomoc trzeba zapłacić te kilkadziesiąt dolarów.
Skanowanie i diagnoza - są za darmo, cóż, dobre i to. Ale dla pobrania
czegokolwiek trzeba już wykupić licencję. Wyjątkiem jest witryna
driverguide.com - niestety, mam z nią jakiś kłopot. Bo wprawdzie OBIECUJĄ w
niej, że kilka sterowników można pobrać za friko, ale ichni "downloader" mi
się wykracza, z komunikatem: "Unable to initialize installer GUI" - i
żadnego drivera pobrać mi się nie udało. Czy ktoś korzystał z ich obsługi, i
może podzielić się wiedzą, jak należy postępować, aby coś-tam pobrać?

No cóż, być może będę się musiał zdecydować na którąś z płatnych opcji, ale
warto zasięgnąć języka, którą stroniczkę polecacie? Zaglądałem na
DriverAgent - wygląda nieźle, ich skaner sprzętu sprawia b. dobre wrażenie,
też nienajgorzej się sprawuje "Driver Detective", choć ten zdaje się wymaga
"ręcznego sterowania"...

Czy ktoś coś może polecić w tym temacie?

PS.: Rzecz wprawdzie (literalnie ujmując) dotyczy softu, ale takiego,
któremu jest najbliżej do hardware'u - bez niego żaden sprzęt nie ruszy!
Więc piszę jednak tu, a nie w jakiejś grupie "programistycznej"...