Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] czy stara płyta główna ogranicza transfer ssd?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] czy stara płyta główna ogranicza transfer ssd?
From: Marek <precz@spamowi.com>
Date: Sun, 09 Feb 2014 20:28:32 +0100
W dniu 2014-02-09 12:20, ToMasz pisze:

ja tak zrobiłem i system przyśpieszył. Znaczy od kliknięcia myszką do
uruchomienia czegokolwiek - czas był krótszy. niestety OCZ padł po nie
całym roku, i sprzedawca (proline) oddał kase

"Niestety" nie dotyczy firmy OCZ. Padanie to ich normalne zachowanie :-D I tak zdziwiony jestem, że rok wytrzymał. U mnie max. 2 miesiące. Choć "padnięcie" najczęściej oznaczało spontaniczną utratę wszystkich danych a dysk po powtórnym zainicjowaniu pracował kolejne 2 miesiące...

Odpowiadając na Twoje pytanie: system zawsze szybciej wstanie z SSD bo czas dostępu masz znacznie krótszy. Używam teraz podobny do Twojego SSD 840 ale w wersji Pro. Transfery mam pod 500M - jak w katalogu. Mam dość nowoczesną płytę z 2 kontrolerami. Na drugim kontrolerze transfery są o połowę mniejsze. Tak więc SSD wymagają wysublimowanego kontrolera aby pokazać co potrafią. Nawet na nowoczesnej płycie nie musi być dobrze.

--
Pozdrawiam
Marek