Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Routery winne utracie pieniędzy przez użytkowników

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Routery winne utracie pieniędzy przez użytkowników
From: wiktor <w@invalid.invalid>
Date: Thu, 6 Feb 2014 20:39:26 +0100
Dnia Thu, 06 Feb 2014 19:02:35 +0100, mr misio napisał(a):

> "Przestępcy dostali się do urządzenia i zmienili DNS-y."

  To dopiero początek ataku. Ja mówię o samym oszustwie, czyli
wyprowadzeniu pieniędzy z banku. Do tego potrzebowali jeszcze jakoś poznać
hasło jednorazowe - do tego użyli bardzo prymitywnej 'socjotechniki':

http://niebezpiecznik.pl/wp-content/uploads/2014/02/mbank-fake-5.jpg

  Obrazek stąd:

http://niebezpiecznik.pl/post/stracil-16-000-pln-bo-mial-dziurawy-router-prawie-12-miliona-polakow-moze-byc-podatnych-na-ten-atak/

  Tylko skończony dureń po przeczytaniu komunikatu, że "prosimy o dodanie
następującego nr konta do zdefiniowanych, bo cośtam cośtam", nie sprawdzi
czy przypadkiem nie śni (zamiast szczypania wystarczy poszukać zielonej
kłódeczki w polu adresu).