Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] 386DX-40 plus nostalgia...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] 386DX-40 plus nostalgia...
From: ikov <ikov1@t-l-e-n.pl>
Date: Tue, 18 Feb 2014 13:23:25 +0100
Ja może lepiej nie dam się sprowokować, bo się zakopię :), pochwalę
się tylko najnowszym znaleziskiem na lokalnym targu: dwa moduły RAM
PS/2 (czyli tak zwane długie SIMMy) po 64MB na moduł.

Jakiś czas temu, podczas porządków "na startych śmieciach" poszedł na złom 486DX2/66MHz (chłodzenie to malutki radiator - nigdy nie miał pasty, zawsze tylko lekko dociśnięty), pamięć to 2x4MB SIMM (pamiętam jak znajomy podarował mi drugą kość 4MB, wypas - łącznie 8MB). Dysk 58MB, później aż 120MB, grafika - 512kB. Współczesny smartfon przy nim to byłby demon prędkości... Teraz myślę, że trzeba było go sobie jednak zostawić, chociaż nie wiem czy sprawny... Ale żeby nie było - pierwszy kontakt z systemem był przez NC, więc po jego opanowaniu, więc do dziś na plikach pracuję przez Total Commandera, wspominając jak to się zaczęło.